De receptionisten heten de gasten welkom en vertegenwoordigen het imago van uw hotel. Dagelijks hebben zij te maken met diverse nationaliteiten en culturen, daarom dienen de hotelreceptionisten hooggekwalificeerd te zijn. Zij vormen het eerste aanspreekpunt en zorgen ervoor dat gasten zich direct thuis voelen, terwijl ze tevens voorzien worden van uitgebreide informatie over het hotel en de stad Amsterdam. De receptionisten bieden een onberispelijke service en waarborgen de veiligheid van iedere gast.
Volledige outsourcing van de nachtreceptie is ook voor uw hotel een uitkomst. Recolo Hospitality Frontoffice en Nachtreceptie neemt u alle taken en planningen vakkundig uit handen. Denk hierbij aan vakantie aanvragen en vrij aanvragen. Ook bij ziekte, zorgt Recolo voor vervangend personeel. Zo hoeft u zich niet meer druk te maken over deze werkzaamheden. Of het nu de dag- of de nachtreceptie betreft, wij staan klaar om u alle planning uit handen te nemen.
Wat mag u van Recolo verwachten?
Recolo is al ruim 17 jaar een betrouwbare partner in de bemiddeling voor dag- en nachtreceptionisten. Wij hebben kwaliteit hoog in het vaandel staan. U kunt bij ons terecht voor gekwalificeerde hotelreceptionisten, zodat u uw receptie met een gerust hart kunt achterlaten.
Selectieprocedure
Wanneer u de selectieprocedure door ons laat uitvoeren, dan kunt u erop rekenen dat alleen de beste profielen goed genoeg zijn. We maken graag kennis met uw hotel, met de receptie, de gebruikte software en uw manier van werken. Daarna selecteren wij de juiste kandidaten die passen bij uw hotel en stellen ze graag aan u voor. Doordat wij het hele proces van werving en selectie overnemen, bespaart u een hoop tijd!
Opleiding en training
Wij zorgen dat onze kandidaten de juiste cursussen hebben gevolgd die behoren bij de taken van een hotelreceptie, met daarnaast altijd een uitgebreide BHV training. Verder verzorgen wij up- en cross selling trainingen. Wij zijn ons ervan bewust dat dit een van de belangrijkste onderdelen is binnen de horeca. Wij trainen de receptionisten op het genereren van een optimale omzet van het verblijf van de hotelgast. Dit doordat we zorgen dat de hotelgast met een grote glimlach uw hotel verlaat. Plus de werknemer blijft door de up- en cross selling trainingen gemotiveerd om maximaal te blijven presteren. Ook zijn wij dag en nacht bezig om onze kandidaten te trainen op het gebruik van PMS (Property Management System) systemen. Uw hotelreceptie heeft uiteraard een eigen reserveringssysteem. Doordat we graag uw hotel leren kennen, kunnen we onze kandidaten optimaal opleiden. De trainingen die onze trainers op locatie aanbiedt, zijn mogelijk voor de volgende PMS systemen: Opera, IDPMS, Lodgegate, Briljant, Bookingplanner en Mews. Naast alle opleiding en training vooraf, nemen wij tevens graag het volledige inwerktraject van u over, wanneer u dat wenst.
24/7 bereikbaarheid
Bij Recolo kunt u rekenen op de professionaliteit die u verwacht. Wij zorgen dat uw receptie, het visitekaartje van uw hotel, 24 uur per dag en 7 dagen per week goed bemand is. Zelfs wanneer er zich onverwachte omstandigheden zouden voordoen, dan blijven wij kalm. Onze recruiters hebben front office ervaring en weten daardoor exact wat uw receptie nodig heeft. U zult continu verzekerd zijn van een professioneel bemande receptie. Dat is voor u een hele zorg minder!
Waarom opdrachtgevers kiezen voor Recolo Hospitality. Alle voordelen op een rij
1. Recruiters met Frontoffice ervaring
Het recruitmentteam voor receptionisten bestaat uit twee recruiters met praktijkervaring. Beiden hebben vele jaren ervaring in de hotelbranche en weten als geen ander wat belangrijk is voor een goed functionerende frontoffice van een hotel. Ze zijn onze experts op het gebied van het werven van kandidaten en zijn dagelijks op zoek naar mensen met hostmanship in hun DNA.
Dankzij hun ervaring in interviewtechnieken kunnen zij de echte talenten onderscheiden. Ze hebben in veel verschillende hotels in Amsterdam gewerkt, zowel bij de dag- als nachtreceptie. Hun passie voor gastvrijheid willen zij graag delen, en binnen het team zijn zij verantwoordelijk voor het opleiden en begeleiden van onze receptionisten.
In samenwerking met Hotelschool The Hague bieden we onze receptionisten ook gastvrijheids- en up- en cross-sellingtrainingen aan. Daarnaast investeren wij in onze kandidaten door alle receptionisten een BHV-cursus aan te bieden.
2. Tijdsbesparing
Zoeken naar geschikte kandidaten is geen gemakkelijk proces en het neemt nogal wat tijd in beslag. Recolo Hospitality is dagelijks op zoek naar de beste kandidaten. Wij beschikken inmiddels over een vaste pool van ervaren hotelreceptionisten. Zij zijn het hele jaar door beschikbaar voor onze opdrachtgevers. Deze groep van hoog gekwalificeerde werknemers kunnen wij inzetten wanneer u zelf de roosters niet kunt invullen. Dit bespaart u veel tijd, omdat wij het screenen en selecteren van kandidaten met uitsluitend de beste profielen, van u overnemen.
3. Een ordelijk en verzorgd inwerktraject
Kennismaken met uw hotel is de eerste belangrijke stap. We gaan in gesprek en bepalen samen wat belangrijk is voor u. Vervolgens nemen we de processen binnen uw receptie met u door, zodat onze ondersteuning precies aansluit. Het inwerktraject van nieuwe receptionisten is belangrijk voor het slagen van de samenwerking. 1 van onze trainers kan gedurende een afgesproken periode bij u meewerken, om het hotel en de prioriteiten te leren kennen. Dit geeft ons de mogelijkheid om onze receptionisten goed in te werken en op te leiden in uw hotel. Zo heeft uw eigen team tijd voor andere werkzaamheden.
4. Kies uw eigen planningsopties
Recolo Hospitality heeft een apart team dat verantwoordelijk is voor de planning. Diverse opdrachtgevers besteden de volledige receptieplanning uit aan Recolo Hospitality. Daarnaast is het mogelijk dat wij enkel in drukke tijden of vakantieperiodes de openstaande diensten voor u invullen. Zijn er onverwachte omstandigheden waardoor u met spoed personeel nodig heeft? Ook dat is mogelijk bij ons! Wij werken met een heel handige planningsapp. Hierdoor hebben onze receptionisten snel inzicht in hun actuele rooster en reageren ze vlot op spoedaanvragen en openstaande diensten.
5. Dag- en nachtreceptie
Veel van onze kandidaten hebben ervaring in zowel de dag- als de nachtdiensten. Hierdoor zijn ze flexibel inzetbaar. Dat heeft als extra voordeel dat zij ook in de nacht, indien gewenst, meer taken op zich kunnen nemen dan enkel de nachtaudit.
Met veel plezier maken wij kennis met u en het hotel en wij horen graag wanneer u tijd heeft voor een kennismakingsgesprek.